11 June 2015

Limau asam boi + Kulit limau

Semalam cuaca yang dingin sangat , masa duk saje 2 kat opis ttba tekak aku terasa nak minum  air
Limau asam boi  so aku google kat  internet cara 2 nak buat air Limau asam boi nie , tapi aku olah2kan sedikit ikut cita rasa aku sendiri ..

Bahan2 yang diperlukan.

1
                                                       2 biji   Limau besar dan 3 biji limau kecil


2
                                           asam boi yg masam 2 manis  sebab yg asam boi yg putih xada


3.
                                          kulit limau (nie saje je aku tmbh extra)


4  

                                                        Gula dan Asam jawa sebagai perasa



ok cara membuatnya

1 mula potong kesemua limau bhgian atas dan sumbatkan asam boi berserta kulit limau



2. Panaskan air dalam periuk



3. Setelah air mendidih masukkan asam jawa berserta gula dan kacau smpai mengelegak



4. Masukkan limau yang telah disumbatkan dengam asam tadi

 



5. Biarkan dia mendidih seketika








6. tadaaa dah siap air Limau Asam boi berserta kulit limau rekaan aku sendiri .. hehe selamat
mencuba




Bila dah masuk dalam botol air so kita sejukkan dalam peti ais , barulah sedap nak di minumkan, masa aku letak dalam peti ais mak aku nmpk plak aku buat air Limau Asam Boi nie apalagi bisinglag mak aku , ylah aku nie bukan blh sgt minum benda yg masam 2 sbb bdn aku nie ada asid apa ntah ada satu doktor prnh ckp dlu , tapi nk wat mcm mna ttba tekak rasa nk minum air nie ..

Oklah ini sahaja cerita saya .. nanti kita jumpa lagi.. ok daaadaa









No comments: