09 March 2013

Dia Jodohku (Bab12)

Setelah usai menjamu selera di sebuah restoran Rebung  , akhirnya Fahmi dan Zakri terpaksa meminta

diri untuk pulang  kerana petang nanti mereka perlu hadir satu lagi meeting dengan supplier di syarikat .

" Maaf Dato , kami terpaksa  meminta diri untuk pulang " ujur Zakri

" Tak apa  saya faham  , dan kamu Fahmi nanti hendak bertunanang jangan lupa ajak saya pulak ,

hendak jugak saya kenal tunang kamu itu " gurau Dato Idham

" Insyaallah Dato , jangan risau  pasti saya akan ajak Dato ke majlis saya nanti " kata Fahmi pulak .

" Zakri , Fahmi baik-baik bawa kereta itu " Nasihat Dato Idham kepada mereka berdua

" Insyaallah Dato " ujur Fahmi dan Zakri serentak.



Setelah memandu kereta selama 15 minit akhirnya Fahmi dan Zakri sampai di pejabat mereka

dengan selamat .

" Petang En Zakri , En Fahmi " tegur Eleen

" Petang Eleen , Supplier dari syarikat  Indah Permata sudah sampai ke ? " tanya Zakri kepada Aiza

"Mereka dalam perjalanan  " ringkas jawapan Eleen

" Ok , saya nak kamu beritahu Suhaila dan Athirah supaya attande meeting ini " kata Zakri

" Baik Boss " Ujur Eleen , namun dalam hatinya sangat menyumpah apabila Suhaila juga di minta

hadir ke meeting itu .

" Dan satu lagi bilik mesyuarat itu sudah ok ke belum" gurau Fahmi pulak

" Sudah ok En Fahmi " jawab Eleen

" Bro , ikut aku meeting nanti " pinta Zakri

" Kau tak payah minta aku joint meeting nie , dengan segala hormatnya aku akan ikut meeting " kata Fahmi

" Eleen " Interkom Rozana

" Ye Rozana , ada apa saya boleh bantu " Ujur Eleen kembali

" Ini Supplier dari Syarikat Indah Permata sudah sampai " Kata Rozana kembali

" Baik terima kasih Rozana , suruh mereka tunggu di bilik meeting , saya akan bagitahu kepada

bos yang mereka sudah sampai "ujur Eleen  seraya meletakkan telephon itu .

" maaf menggangu En Fahmi dan En Zakri , wakil dari syarikat Indah Permata sudah sampai

dan menunggu kita di ruang meeting " Ujur Eleen

" terima kasih Eleen , mana Fail yang saya minta itu ?" soal Zakri kembali

" Ini Failnya En Zakri , saya bergerak dulu bagitahu kepada Athirah dan Suhaila " kata Eleen

" Ok " itu sahaja yang keluar dari mulut Zakri

"Irah dan Sue , bos suruh korang joint meeting sekarang" kata Eleen

"OK" itu sahaja jawapan Athirah dan Suhaila  .


Pertemuan yang tidak di sangka  , tergaman Suhaila melihat kehadiran Khairul dan Fakhrul di pejabat

mereka, namun Suhaila bersikap porpesional dalam urusan ini .  Dia tidak mahu bercampuk aduk urusan

peribadi dalam kerjaya,namun bagi Khairul pertemuan itu sebanyak sedikit memberi ruang untuk

dia lebih mengenali bekas tunangnya Suhaila . Anak mata Khairul tidak terlepas memadang wajah Suhaila

walaupun sekejap , dia rasa menyesal  atas sikap dia yang dulu .Namun Suhaila langsung tidak membalas 

pandangan Khairul itu , kebijaksana Suhaila mengawal emosi bertemu dengan bekas tunangnya

telah menampat kemantangan diri Suhaila  akui Athirah dalam hatinya , namun pandangan Khairul

terhadap Suhaila itu telah di salah anggap oleh Eleen , bagi Eleen mungkin Khairul itu bekas teman

lelaki yang Suhaila tinggalkan kerana mengejar cinta Zakri .  


Setelah kata sepakat di capai bersama syarikat Indah Permata tentang barang-barang yang

hendak di supply serta harga yang benar-benar memuaskan hati Zakri dan Fahmi , cuma satu

sahaja yang Zakri sungguh tidak puas hati adalah pandangan Khairul terhadap Suhaila , namun

Zakri tidak mahu melatah dengan perkara-perkara yang remeh itu. Dia sendiri ingin menyiasat

siapakah Khairul yang sebenarnya , yang boleh membantu Zakri memberi jawapan untuk

persoalan ini hanya Athirah , sebab Athirah adalah merupakan sahabat baik Suhaila .

" Athirah tunggu sekejap " ujur Zakri apabila melihat Athirah dan Suhaila ingin melangkah keluar

" ada apa En Zakri ?" Soal Athirah kehairanan

" Saya ada something nak bercakpa dengan awak " ujur Zakri kembali

Suhaila terasa pelik , kenapa  secara tiba-tiba Zakri ingin bercakpa dengan Athirah tanpa dia, malahan

bukan sahaja Suhaila yang pelik dengan kata Zakri , Fahmi juga terasa pelik dengan Zakri .

" Weii Bro , ini bakal tunang aku nie " ujur Fahmi tegang

" Aku tahu dia bakal tunang sepupu kesayangan aku , tapi aku ada benda hendak cakpa dengan

bakal tunang kau  , kalau kau nak join sila lah " ujur  Zakri

Suhaila yang mula terasa hati dengan Zakri , terus berlalu keluar dari bilik mesyuarat itu , dia 

tertanya sendiri  mengapa Zakri tidak mahu bercakpa dengan dia , tanpa di sedari airmata jernih

menintis dipipi Suhaila.

" En Zakri hendak tanya apa ? " soal Athirah

" Saya nak tanya pasal Suhaila" ujur Zakri

" Kenapa dengan Sue?" Tanya Athirah dan Fahmi serentak

"Ermm masa Mesyuarat dengan Supplier  Indah Permata , saya perhatikan En Khairul

asyik memandang Suhaila tanpa berkelip" ujur Zakri.


Pertanyaan Zakri itu membuatkan Athirah menjadi serba salah untuk menjawab , kerana 

Athirah telah berjanji untuk tidak bocor rahsia ini . 

" Athirah  , " panggil Zakri

" En Zakri dan En Fahmi jika saya  bagitahu rahsia ini tolong jangan bagitahu pada

Suhaila , saya tak nak dianggap sebagai kawan yang tidak boleh pegang rahsia" kata Athirah

" Baiklah kami berdua berjanji " ujur Zakri dan Fahmi serentak .

" Sebenarnya En Khairul dari Syarikat Indah Permata itu adalah bekas tunang  Suhaila , 

dan mereka putus pertunangan 2 bulan sebelum hari pernikahan mereka , sama waktu

dengan kakak ipar Suhaila Hannah yang menjadi mangsa dera Abang Izz" ujur Atirah panjang lebar

namun dalam hatinya berharap mereka berdua tidak bocor rahsia kepada Sue .

Dan kini baru Zakri faham mengapa Suhaila tidak mahu bertunang  , rupa-rupanya ada luka

yang dalam hatinya yang tidak mungkin akan sembuh terlalu cepat . Suhaila merupakan 

seorang wanita yang tabah dalam menghadapi ujian kehidupan   , seloroh hati Zakri

sendirian.


( bersambung .........)                           



 
  






No comments: